Tuesday, September 19, 2006

Mendaki's Sports Day


:: This is the lane we made inside the hall! ::



:: Warm up exercise b4 starting the game ::



:: The teams assemble at their lane ::


:: The 2 emcees for the event.. Faiz and Yana. Explaining how to play the games ::


:: Mabuk teping game. One of the mkck from team 5, have to search for the gula-gula. =D ::



:: Caterpillar game ::


:: Immnunity Challenge ::


:: Team 5 trying to solve the puzzle ::


:: They're resting ::


Assalamualaikum wrth...
Minggu lps hari jumaat, aku dan adek aku buat sukarelawan di mendaki. Mula2 kite fikir sports day ni tuk budak2 tapi bukan. Event ni utk staff2 di Mendaki. Bestnyer.. mereka dpt enjoy waktu keje. Sebenarnya, acara ni dilangsungkan di East Coast Park... tapi hujan dr rahmat Allah turun dgn lebat dan tidak berhenti. Kita terpakse ikut wet weather plan. Kite buat dlm hall. Kecik jugak..tapi alhamdulillah dpt jugak kite uruskan acara tuh dgn lancar dan baik. Dan terutama skali ada air-con.. hehe.. dan tmpt solatnyer pun ada di situ. Kite buat lima lane sbb ada 5 kump. Dlm satu kump ade 12 participants. 10 wanita dan 2 lelaki. Kebykkan pkck dan makck. Ana bahagian logistic. Baguslah aku ambil logistic bukan emcee atau referee.. Kalau emcee, aku mmg gementar pegang mic.. kalau referee, susah nk control participants tuh.. Keje aku hanya siapkan props utk games. Ada 4 mcm game. Pyramid puzzle, caterpillar, mabuk tepung dan immunity challange. Yg game yg paling gerek ialah mabuk tepung dan immunity challange. Aku hanya tgk dan ketawa kan mereka jer.. Klakar sey mkck2 tuh main.. Yg mabuk tepung tuh mereka kene cari gula yg tulen dlm tepung. Hanya boleh gunakan mulut shj utk mencari gula tuh.. Haha... muka semua kene tepung.. nasib baik aku tk join.. Immunity challenge byk menggunakan minda utk solve the puzzle. There are 24 box..and place the alphabet card that has different colours in that puzzle box. Every horizontal and vertical rows must have different alphabet and colours. Cannot be repeated. Hmmm... challenging gilerrr.. aku rasa aku pun tkleh buat tapi minda mkck2 ni leh tahan... mereka dpt solve puzzle tuh. Chewaaahh.. Ana salute pd mereka!

Setelah dah habis main game semua tuh, ada lagi satu pertandingan. Setiap team harus mempersembahkan cheer mereka. Waaaahhh...leh tahan cheer mereka. Penuh smgt mereka cheer.. Cheer yg paling best ialah team 5.. Hanya team itu yg tkde laki.. Mereka cheer ttg keseksian pompuan... Haaa.. jgn main2 lelaki.. Wanita ni semua hebat2..

Finally. the game was officially has ended. Mereka boleh balik awal, tk pyh terus keje disitu. Bagusnyerrr... Tapi aku lom boleh balik lg. Aku dan sukarelawan yg lain perlu kemaskan props.. dan susan balik kerusi2 di hall ni. Ketua sukarelawan, iaitu Faiz dan Yana beri beribuan2 ucapan terima kasih pd kite semua sbb sudi menolong mereka. Dgn itu mereka berikan kite sebuah kad ucapan dan duit $5. Woooww...aku tk sangka... Tkpelah..rezeki ku... hehe.. Leh aku simpan duit utk kuar beli mkn.. hehe.. Harap2 aku dpt volounter pd bulan Romadhon akan tiba ni.. Tak sabar membuat kebajikan di bulan yg mulia itu.. =)

No comments: