Tuesday, September 26, 2006

Berilah aku semangat...

Marhaban Ya Romadhon..

Wahai Allah.... semgtku semakin hilang utk menegakkan agamaMu..
Penuhilah roh2ku dgn 'ilmuMu...
Romadhon sudah tiba.. Alhamdulillah Ya Allah..
Allah.. boleh kah aku beristiqomah melakukan ibadat dgn penuh khusyu iaitu takut kpd Mu...
Ikhlaskan hatiku utk beribadat pdMu...Bukan utk menunjuk2..krn itu adalah perkara syirik!!!
Terimalah hambaMu..
Terimalah ibadatku... ibadatku..ibadatku...
Terimalah.
Aku tahu itulah yg paling penting.
Apalah gunanya Ya Allah, jika aku beri nasihat-nasihat pd shbtku, di friendster, apakah manfaat aku dpt? sdgkan aku, byk yg lom beramal..
Aku memohon pdMu...bantulah aku. Berilah aku semangat.
Aku yg berlumur dgn dosa-dosa...
Aku bukan lah sesiapa di sisiMu Ya Allah...
Ya Allah... aku tidak mahu dipuji dr sesiapa krn ia hanya menimbulkan rasa riak dlm hatiku...
Syukurilah aku dgn apa yg ada..
Semuanya milikMu. semua nya pinjaman drMu.
Allah, Nape manusia brlumba-lumba mencari kekayaan sehingga tidak menuruti perintah Mu.,.
Ya Allah, lihatlah tmptku..
Bazaar di sana dan disitu... Manakah ibadah mereka?
Hanyalah Engkat tmpt aku berteduh..
Hanya pdMu lah..aku mengangkat dua belah tgnku.. Tgnku yg penuh dosa...
Memohon keampunan.. dosa-dosaku.. Mampukah Engkau mengampuniku?
Jagalah hatiku.. jgnlah aku bersifat sombong, berdengki, bersangka buruk,...
Rendahkanlah hati hambaMu...
Berilah Aku Semangat Ya ALLAH....................................................................................

No comments: