Sunday, April 20, 2008

Preparing for Exams

Assalamualaikum wrth...........

Ape cite yer? Exam aku nk dekat. 5 May, 14 days/ 2 weeks to go. Minggu lps, Ustzh dh selesai mengajar kita Fiqh dan Quran. Dia dah bagi kita topic2 yg akan keluar utk exams. Aku tgh focus fiqh dr minggu lps sbb Fiqh ada 15 topic. I'm revising back to the 1st topic that is thoharoh, tapi at the same time, aku jugak bljr utk class test jumaat akan dtg. Kalau Ulum Quran pun penting, tapi aku belum start pun. Kalau Quran byk kene hafal makna, kata seiras dan kata berlawanan. Dan aku belum lagi hafal 2 suroh. Takpe.. InsyaAllah...boleh..

Tapi, yg subjek aku paling tk confident ialah Muhadatha (perbualan). Susah... sbb kita kene byk berbual dan byk kene igt vocab2. Dan aku tk tahu pulak mcmane test paper utk Muhadtha tulisan. But insyaAllah i'm going to start tomorrow.

Work? hmm..but i rather focus on my studies... but at the same time i don't want to burden him with my schl fees. Confused! Tadi pagi, makcik dr kelas Nahu Arab di Sallim Mattar call rumah, suruh dtg utk Maulidul Rasul minggu depan. Aku beritahu Puan Rogaiyah, yg aku dh start full-time study. Aku mcm nk pergi ke kelas tuh balik, bljr Nahu sbb di Zuhri ni takde bljr Nahu utk peringkat pra-dip. Kalau ada Nahu pun, tahun depan. Walaupun Nahu di Sallim Mattar itu, agak slow cara mengajar dan byk mengulang krn mkck dan pkck yg lambat menangkap dan lupa pelajaran, tapi aku ingin dtg balik, becoz there's new lesson!! Mungkin hny 2 kali sebln aku dtg sana??? Hmm...tapi memandangkan aku mmg tgh budget dgn duit tambang bus... aku kenelah fikir 2, 3 kali...

Tgklah mcmane ek....

No comments: