Saturday, February 02, 2008

My Trip to Buy School Books

Assalamualaikum wrth,

Hari ni, aku beli buku sekolah utk aku & aisha. Aisha minta aku bantu dia belikan buku sbb dia sibuk bantu mak dia kat canteen. Jadi, aku jumpa aisha di MRT CCK utk pass bklist & duitnyer. Bila dah jumpa, kite gi NTUC. Tapi bila dah smpi, NTUC belum lagi bukak. Kite dtg awal sgt kul 8.15. yg bukak kedai hny kaya toast. Jadi kite gi balik kat MRT CCK, igtkan nk terus balik...tapi kite berbual hmpir 50min smbil berdiri. Bila dh lama berdiri, aku rasa pening2 & lemah badan..mcm nk pengsan. Photobucket Yg aisha pulak tk perasan. Dia terus berbual... Alamak! Photobucket Bila nk habis ni?? Aku dh lah belum mkn srpan.

Phew!Photobucket Akhirnya...dah tamat perbualan kite. Nasib baik aku tk pengsan.. Aku terus gi kedai runcit Alvas, beli srpan mak aku pesankan... Dah smpi umah jer..terus nk duduk & mkn. Serta-merta bdn aku ade energy. Adek aku pun baru bgn, dan aku ajak dia gi paya lebar. Ketika aku & ct dlm mrt on the way to paya lebar, adek aku citekan pada aku ttg kehidupan Robert Kiyosaki, perjalanan ke Kekayaan dia. Very Interesting! Photobucket I was intrigue abt the book that ct had just talk abt. Photobucket Adek aku dah jadi businees minded.Always thinking of marketing strategy and how to sell off her products with services. Dan adek aku ade mentor. Facist dia beri dia tips2 ttg idea perniagaan adek aku. Much more better than B&P! Coz i think young people mcm adek aku, perlu ada ruang utk mencuba menjalankan idea-idea kreatif mereka, dan kalau adek aku buat salah, dia boleh bangkit & bljr dr kesalahan. No restriction...not like B&P. Photobucket InsyaAllah dgn usaha adek aku & kwnnyer...dia boleh berjaya dlm perniagaannya.Photobucket

Akhirnya, kite bertemu dgn akak aku, murni di Singpost. Kite menuju ke ofis. Hanya Shikin shj di ofis. I can see she's stress out & tired. Dia citekan, duit dtg lmbt..dan Mdm mula bising-bising.Photobucket Dan meja tmpt Shikin yg dahulunyer meja aku, berserak dgn kertas-kertas. Susah kan utk organizekan kerja2? Well, they will nvr change Photobucket unless they've REALISED & CHANGE their attitude towards others..smpikan adek-beradek mereka sendiri jadi MUSUH. Inilah dikatakan Dunia. I'm just grateful to Him & thankful for my Abg that i'm able to pursue my studies. Alhamdulillah. Photobucket

Ct nk gi pasar Geylang..tapi hujan dan kite tkde payung. Kite pinjam payung ofis & Shiqin pinjamkan aku payungnya. Sblm gi pasar Geylang, kite jumpa Abgku Ijam!!!Photobucket Hehe.. 3 hari tk lihat wajah dia. Semakin hensem! Photobucket Selaur dan bajunyer basah kuyup. Kesian Abg..mesti tgh sejuk. Dia keluarkan dompetnyer. Mula2 ct & aku igtkan dia nk bagi $10 utk beli buku skolah sbb nmpk mcm warna merah. Tapi bukan $10 atau $50. $100!!! That's the biggest amt he ever gave it to me. Aku MALU! Photobucket Ialah aku asyik bergantung pada Abg aku shj. Ape2 pun Alhamdulillah & thanks the many2 to my Abg. Photobucket

Fuhyooo...angin kencang sey. Murni igtkan aku pegang payung. Dia main lepaskan payung dan payung tuh pun terbang. Aku terkejut. Aku ape lagi, lekas2 kejar payung tuh. Malunyeeee....Photobucket Bila dh beli tdg & brooch. Kite hantar balik payung kt ofis. Akak aku tk ikot kite ke Kembangan sbb dia majok. Jadi, ct dan aku terus ke Wisma Indah. Hujan tk selebat mcm di Geylang. Kite pun dh smpi kt lvl 4. Aku tercari2 mana Farhanah. Abeh..tiba2 ade org menyapa kite.

"Yes...can i help u?"

Kite pusing, terkejut beruk dibuatnyer. Photobucket Tak sangka kite leh terserempak dgn org nih.

"U were from the Pertapis right?" Fad bertanya.

Laaa...buat tk tahu ajer dia ni... kite diam shj. Dia tny lagi,

"Kenal Farhanah? Jumpa Farhanah?"

Farhanah tuh salah satu anggota belia di Pertapis dahulu.

Aku dan Ct terus diam, berbisu. Gi lah layan kwn kau tu...Photobucket

Farhanah, admin Zuhri pun dtg pd kite. Dia ambil bklist dn masuk ke dlm ofis. Kite duduk & tggu selama 20-30min. Haizz..lamanyerrrr... Buat buku ke cari buku? Rupa2nyer... byk call kt ofis. Photobucket Berat jugak bukunyer & buku kwn aku.

Slps beli cempedak goreng di pasar mlm, kite pun smpi umah.

No comments: