Tuesday, October 17, 2006

Friendster?? Malas nk layan..

aku mula mengenal fs masa secondary 5. tk minat sgtlah.. jus add kwn skolah aku je. then fs skrg dh maju.. leh letak blog, lagu, stylekan fs.. dan mcm2 lagi...
inilah buat aku minat.. sbb aku dpt letak2 ape di fs. dan bukan aku je yg minat..yg lain pun minat. semakin ramai yg nk add aku. aku dh mula suka.. dan aku pun suka berbalas testi..
tapi, skrg ni, aku dah malas nk layan. fs ini hanya nk mengejar popularity pd pendpt aku. kalau kwn kt fs pun, kwn yg tk kenal langsung. mmg lah baik utk berukhuwah dan berbalas testi utk menasihati sesama manusia..tapi bila aku fikir dlm2, renungkan balik. ini semua buang masa jer. entah lah..cmne nk ckp ek.. pd aku mcm gitulah. tiada lah gunanyer kite berbalas testi tanpa merenungkan ayat2 tersebut dan m'gamalkannyer. kalau kwn ramai2 buat ape? nk tunjuk pd semua kite ni ade kwn ramai sbb kite ni popular?? dah leee. kim salam je pd semua..hanya menunjukkan sifat riya' jer. dan ade beberape org pernah msg aku yg dia sukakan fs aku..very islamic. alhamdulillah..tapi diri aku ni?? islamic ke? dpt ke aku tegakkan agama Allah?? nk tunjuk pd semua org aku ni 'alim? haizz.. astghfirullah.. sepatutnyer rendahlah diri aku. dan skrg ni ramai wanita menunjuk2 pic yg lawa2. for what?? jus to pikat the guys.. haizz.. tkde yg kwn sejati dlm hidupku melainkan sha dan daya.. shbtku. aku kalau bosan aku jus log in. tgk ape yg terbaru.. skrg ni.. dah tk gile2kan fs.. tk gilekan mencari popularity. aku dah slow down dgn fs. buat keje yg lain lagi bagus..byk faedah. itu semua merosakkan hati manusia.

No comments: