Saturday, October 28, 2006

Mlm Rayer..

Allahu akbar!!! Alhamdulillah.. 1 Syawal 1427H. Aku dpt menyambut raya 'adilfitri sekali lagi. Tapi ku rindui romadhon...sbb bulan tuh lah aku kene strict kan diri aku utk menjaga mata,lidah,hati dan telinga dr merosakkan nilai puasa dan ibadah ku. Pengalaman yg aku tidak lupa pd bulan Romadhon ialah Romadhon Youth Challange. Suatu pengalaman yg memberi p'gajaran pd ku. Membuka minda dan hati apa yg berlaku di masyarakat melayu Spura. Dan aku dpt enjoy, rasa senang hati melakukan keje2 kebajikan. Terimalah ibadahku Ya Allah...

Lps maghrib, ramai yg sms aku. Dr mesir, dr mesia, dr indon dan dr spura.. MasyaAllah..smpi full msg. Terpakse aku delete sms lama aku. Inilah ukhuwah..tidak melupakan pershbtan di jauh. Tapi sedeynyer, aku tkde krdt langsung! Haizz..hrp2 mereka tidak kecil hati sbb tdk ucapkan mereka ari rayer. Alhamdulillah, persiapan ari rayer ni dh habis. Aku penat giler pasang langsir, letak karpet. Sarungkan kain sofa. Penat..penat..penat..tapi best! Aku dpt lihat result makeover ruang tamu aku. Fuhyoooo...maroon sey..nmpk grand. Skali skala jer. Lps tuh alik pd asal.

then kul 6, aku gi umah ummie. ummie nk kasi famili aku sedikit makanan. ketupat mereka buat sendiri. actually aku dh lama nk bljr mcmane nk mengayam ketupat. kalau tk tau, mcm bukan perempuan jer aku ni. kebykkan tau mengayam ketupat. aku jer yg tk tau..tapi aku nk bljr satu ari nanti..InsyaAllah! fuhyooo..buka ari ni byk makanan...sedap2 lak tuh. mak aku masak, sambal udang. udang nyer besar2 sey. selain tuh, mak masak sayur lodeh.. jarang2 mak aku masak lauk tuh. onli when raya then she will masak. mak aku dh beli lontong dan ketupat. yg ummie lak kasi kite smblg goreng, ayam masak merah dan her own made ketupat. yum!yum!yum! sedap semuanyer...

1 thing yg aku regret tk buat mlm tuh, ialah main bunga api... =( tk best lah. jeles jer tgj budak2 main.. haizzz... =(

No comments: