Sunday, December 30, 2007

Assalamuaiaikum wrth....

Alhamdulillah...aku dpt juga sedikit duit gaji. Dan dia juga dpt gajinyer. Tidak lama lagi akhir tahun akan tiba..dan tahun baru bagi 2008 akan tiba bbrp hari lgi. It's been 1 yr working there. 1 yr of enduring the hardships there. brape lamakah aku dpt bertahan. bila aku tny dia masa berada di meja receptionist, "bln jan ana masih kerja?" dia hny ckp smbil mengangkat bahu, "tak tahu.." Haizzz....sedey.. i thought i could stop working. at that point of time, i felt, i have to handle the problems myself. tapi aku tahu dia ingin bantu... tapi dlm keadaan 'tak tahu' dan dia sibuk dgn kerja, akulah yg harus bersabar. aku harus bantu sendiri krn inilah masalah aku. harus kerja sana hingga dpt lunaskan duit yg hilang itu. that's the only way i could think of...

5 bulan....5 bulan lagi.... dan aku tak nak kerja sama dgn dia. sbb kdg2 buat dia marah smpikan perkara kceil dan tk sengaja sprt ana ingin ambil buku receipt shj dan terlanggar duit syiling, dia dah mula tak suka. dgn pandangannyer yg marah. haizzzz.... dan aku harus menahan kerja-kerja yg semakin byk...semakin stress di buatnyer.. dan aku harus bersabar...bertahan dgn kerenah 'mereka'.

how i wish, my life was back home. where i spend my time that i like. when can i continue my studies? tidak ada gunanya kalau aku dpt no 1 dlm kls, bljr bersungguh-sungguh, tapi tk dpt smbg, seolah-olah, apa aku usahakan tidak berbaloi. apakah ini takdirnya?

No comments: