Saturday, December 08, 2007

Dunia dan manusia

Assalamualaikum wrth,

Alhamdulillah, akhirnya peperiksaan akhir tahun aku sudah pun tamat. Dan 16 Dec, aku akan ambil report book. Aku hrp, keputusannyer tetap sama, lulus dgn cemerlang dan dpt menahan tmpt no 1 di dlm kls. Slps tamat menengah 4, boleh ambil DPI di Andalus ttpi, pelajarannya kurang memuaskan bagiku. Jauh berbeza pelajarannyer dari Pergas, Al-Zuhri dan Perdaus. Dan tidak begitu terkenal juga.

Apa pun aku rencanakan slps ini, tiada gunanya. Aku cemburu dgn Aisyah dan Daya. Mereka dpt lanjutkan pelajaran mereka. Tidak salah cemburu dlm Ilmu. Kerana cemburu boleh dlm 2 hal, iaitu Ilmu dan Harta dimanfaatkan ke jln Allah. Apa yg aku impikan sejak 5 tahun lalu, nampak pudar rasanya. Ingin aku mendalami Ilmu Islam. Ingin ku menjadi pengajar Islam yg baik dan berilmu. I miss my days where i could just read anything abt Islam and I also miss designing my blogs, friendster, imeem, I miss creating Islamic cards at webs. I love to carve out my creativity. Since i stop designing, looks like my sense of creativty has lost touch in me. Skrg dah terperangkap di tmpt kerja aku, nk bukak buku atau di internet pun tidak ada masa. Pikiran sering ditakuti dan bimbang ttg apa akan terjadi esok hari di tmpt kerja. Sejak aku dikenalkan dunia kerja, pelbagai watak manusia aku jumpa. Ada yg susah, jujur, ada yg juga seorang MUNAFIK dan FASIK iaitu manusia bermuka dua. Ada yg pentingkan hidup di dunia. Dan aku lihat saudara sesama Islam jadi permusuhan.

Ya Allah, jgnlah aku dikhayalkan dgn penipuan dunia dan manusia.
Ya Allah, kabulkan niatku utk terus menghayati Ilmu Islam.

No comments: