Sunday, December 23, 2007

Melodi Duka Bermain Di Jiwa

Hatiku bersalut dengan kegusaran
Aku tersenyum dalam kepahitan
Ketenangan dan kebahagiaan itu tidak berkekalan
Pasti badai penuh gelombang akan singgah dalam kehidupan
Bukankah inilah yang perlu ditempuhi orang-orang yang mengaku beriman?
Diri kan diuji setelah mengaku beriman
Usah nafikan pengakuan
Usah salahkan kehidupan

Berat mataku memandang, tentu berat lagi bahunya memikul beban
Aku tidak tahu bagaimana untuk aku hulurkan bantuan
Aku sendiri lemah dan tidak berkemampuan
Aku hanya mampu menemani dan memberikan sokongan

Di dalam hati ini
Ada tangisan
Ada kebimbangan
Ada kegusaran
Ada kesedihan
Ya Allah… takdirkanlah yang terbaik
Tidak ada daya untuk menempuhi melainkan dengan bantuanMu
Kuatkanlah hati-hati yang sememangnya lemah
Permudahkanlah Ya Allah..permudahkanlah…

No comments: